współpraca ze szkołami przy opracowywaniu i
realizowaniu indywidualnych programów
edukacyjno-terapeutycznych (IPET),
wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji
rodziny, przedszkola, szkoły lub
placówki.
GRUPOWE FORMY WSPARCIA
Oferta dla rodziców:
Warsztaty
dla rodziców dzieci z dysleksją–5 spotkań
(J. Samojlik)
Warsztaty mają na
celu przybliżenie zagadnień dysleksji rozwojowej
oraz zapoznanie z metodami pracy z dzieckiem w domu.
W programie ujęte
zostały treści dotyczące:
*sposobów usprawniania
zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych,
*doskonalenia
umiejętności czytania i pisania,
*organizowania pracy
samodzielnej w domu,
*motywowania uczniów
do nauki.
Zajęcia umożliwiają
także wymianę doświadczeń i spostrzeżeń pomiędzy
rodzicami.
Warsztaty mają na
celu przybliżenie zagadnień dysleksji rozwojowej
oraz zapoznanie z metodami pracy z dzieckiem w domu.
W programie ujęte zostały treści dotyczące: sposobów
usprawniania zaburzonych funkcji
percepcyjno-motorycznych, doskonalenia umiejętności
czytania i pisania, organizowania pracy samodzielnej
w domu, motywowania uczniów do nauki.Zajęcia
umożliwiają także wymianę doświadczeń i spostrzeżeń
pomiędzy rodzicami.
Warsztaty
dla Dobrych Rodziców –14 dwugodzinnych spotkań
(A.Kowalska, J.
Samojlik)
Warsztaty
przeznaczone są dla rodziców dzieci
sprawiających trudności wychowawcze,
zwłaszcza rodziców dzieci z ADHD. Mogą z nich
skorzystać także rodzice zainteresowani
opanowaniem nowych metod pracy wychowawczej z
dzieckiem.
W
trakcie warsztatów uczestnicy zdobywają praktyczną
wiedzę dotyczącą m.in., pracy na pozytywnych
wzmocnieniach, tworzenia systemu nagród i
konsekwencji, skutecznego wyciągania konsekwencji,
radzenia z zachowaniami niepożądanymi, w tym
agresywnymi.
Warsztaty
obejmują
10-14 spotkań dwugodzinnych, odbywających się raz w
tygodniu. Pierwsze spotkanie odbędzie się 29 listopada
o godz. 16.
Warsztaty
przeznaczone są dla rodziców dzieci z ADHD lub
cechami nadpobudliwości psychoruchowej, a także
rodziców zainteresowanych zrozumieniem swoich
dzieci, poszukujących nowych metod pomocy dzieciom i
sobie. Obejmują one 14 spotkań dwugodzinnych, w
trakcie których poruszane są
zagadnienia związane m.in. z: rozróżnianiem
objawów
ADHD od objawów innych zaburzeń lub celowego łamanianorm,
konkretnymi technikami radzenia sobie z objawami
ADHD, pracą na pozytywnych wzmocnieniach,
konstruowaniem pochwał, tworzeniem systemu zasad,
nagród i konsekwencji, radzeniem sobie z
zachowaniami agresywnymi, wybuchem agresji,
komunikacją rodzic-dziecko-szkoła.
Warsztaty
logopedyczne dla rodziców „Zabawa a mowa – jak
rozwijać mowę własnego dziecka” - 1 spotkanie 90
min
(A. Nierodzik)
Warsztaty skierowane
są do rodziców dzieci w wieku 1 – 4 roku życia.
Głównym celem warsztatów jest: uświadomienie
rodzicom, jak ważną pełnią rolę w rozwoju mowy
własnego dziecka; zapoznanie rodziców z zabawami i
ćwiczeniami logopedycznymi stymulującymi rozwój mowy
dziecka; udzielenie rodzicom informacji i porad
ukierunkowanych na rozwój mowy dziecka.
Co
powinno niepokoić w rozwoju mowy dziecka 3-6
letniego? 1 spotkanie 45 min
(E. Dmitruk, H.
Klimiuk)
Oferta dla uczniów:
Zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne /dla sześciolatków,
uczniów klas I-III szkoły podstawowej, uczniów z
dysleksją z klas IV-VIII
(J. Samojlik)
Zapraszamy uczniów z
trudnościami w czytaniu i pisaniu na zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne. W trakcie spotkań
usprawniane będą funkcje percepcyjno-motoryczne
(percepcja wzrokowa i słuchowa oraz sprawność
graficzna) oraz rozwijane podstawowe techniki
szkolne (czytanie i pisanie).
W zależności od
ilości zgłoszeń i potrzeb uczniów organizowane będą
zajęcia indywidualne lub grupowe. Zajęcia odbywają
się systematycznie w ciągu roku szkolnego raz w
tygodniu – trwają 50 minut. Grupa liczy maksymalnie
5 osób. Rodzice mają możliwość uczestniczyć w
zajęciach otwartych.
Zajęcia wspierające rozwój dla uczniów
(H. Wasiluk, A. Panasiuk-Kaczoch)
Zajęcia przeznaczone są da
uczniów słabo radzących sobie z nauką, dla dzieci
ze schorzeniami wzroku.
„Ferie z
wyobraźnią” –warsztaty dla uczniów kl. III-V
(H. Klimiuk, J.
Samojlik, H. Wasiluk)
Celem warsztatów
jest, poza aktywnym spędzaniem czasu wolnego w
trakcie ferii zimowych, rozwijanie umiejętności
uważnego słuchania, pogłębianie zainteresowań
czytelniczych i poznawczych, rozwijanie wyobraźni i
kreatywności, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie
uzdolnień literackich, aktorskich, plastycznych i
organizacyjnych, doskonalenie umiejętności pracy w
zespole.
Każdy dzień zajęć oparty jest o
wybraną pozycję książkową, odpowiednią dla wieku
małych czytelników. Książki są zróżnicowane zarówno
pod względem treści (tematyki), jak i formy. Na
zajęciach wykorzystywane są zróżnicowane formy i
metody aktywizujące pracy z dziećmi np. zabawy
integracyjne, gry dydaktyczne, drama, prace
plastyczne, praca z książką.
Trening
ortograficzny –zajęcia dla uczniów kl. IV-VIII
(J. Samojlik)
Zajęcia przeznaczone
są dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej
przejawiających trudności w opanowaniu poprawnej
pisowni, u których zdiagnozowano dyslektyczne
podłoże tych trudności. Głównym celem zajęć
jest: przypomnienie, utrwalenie i stosowanie w
praktyce podstawowych reguł poprawnego
pisania. Zajęcia odbywają się raz w tygodnina tereniePoradni, w
grupach do 8 osób.
Terapia
ręki
(J. Samojlik)
Zajęcia przeznaczone
są dla dzieci/uczniów z obniżonym poziomem
graficznym. Wspomagają rozwój grafomotoryczny
dziecka i usprawniają rękę piszącą. Uwzględniają
m.in. ćwiczenia dużej i małej motoryki, rozwijanie
chwytu pesetowego. Odbywają
się
w Poradni raz w tygodniu w okresie uzależnionym od
potrzeb zgłoszonych dzieci.
Trening
Umiejętności Społecznych – dla uczniów klas IV-VI
(Ż.
Dzierżanowska, A. Panasiuk-Kaczoch)
Zajęcia
przeznaczone dla dzieci, które:
•mają
trudności w relacjach rówieśniczych,
•mają
trudności z kontrolą własnych emocji,
•nie
radzą sobie z porażką, trudnymi sytuacjami,
•mają
trudności z komunikowaniem własnych potrzeb, uczuć i
słuchaniem innych,
•nie
potrafią rozwiązywać konfliktów.
(
w tym dzieci z zespołem Aspergera, z ADHD)
Zasady
uczestnictwa w zajęciach:
•Na
powyższe zajęcia grupowe nie są przyjmowane dzieci
agresywne.
•Rodzice
dzieci uczestniczących w zajęciach grupowych
równoległe uczestniczą w zajęciach dla rodziców.
•Grupy
liczą maksymalnie po 6 uczestników.
Licznik odwiedzin:
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki
cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są
głównie w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz
się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. Zamknij
ostrzeżenie